שיווק דיגיטלי כולל כמה פעילות באינטרנט והיא יכולה לבוא בנוסף לפעילות במדיה המסורתית שזה אומר עיתונים, רדיו, טלוויזיה, פלאיירים ועוד
השיווק הדיגיטלי יכול להיות בצורות שונות ביחד או לחוד
שימוש במיילים:
נניח שקיימת רשת של חנויות בגדים או כלי מטבח. במהלך הזמן נצברים מיילים של לקוחות.
אפשר למשל פעם בחודש לשלוח מייל לכולם עם מבצעים חדשים וקופונים.
חלק יפתחו את זה וישתמשו.
פשוט וזול.
ניתן למדוד בכל מיני אמצעים כמה לקוחות הגיעו מהמייל ולעשות עליהם פילוח. לפי זה אפשר יהיה להציע להם מבצעים נוספים.
פרסום ממומן בגוגל:
בפרסום כזה מנהלים קמפיין מודעות בגוגל. הקמפיין רץ על מילות מפתח מסוימות שאותן מחפשים מי שמחפשים את השירות או המוצר של הלקוח.
אפשרות נוספת של פרסום ממומן בגוגל היא פרסום באנרים באתרים שונים או לפי מילות מפתח כך שמי שלוחץ עליהם מגיע לאתר.
את הפרסום הממומן אפשר לכוון לימים מסוימים, לשעות מסוימות, לפי אזורים גאוגרפים, לפי שפות ולפי עוד אפשרויות.
בפרסום הממומן אפשר לשים מודעות חיפוש רגילות שמפנות לאתר ואז הלקוח יוצר קשר דרך האתר.
צורה נוספת של מודעות היא פרסום מודעה התקשרות שממנה מתקשרים ישירות לנותן השירות.
קידום אורגני בגוגל
בקידום כזה המטרה היא להעלות את האתר למעלה בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל.
לביצוע קידום אורגני בגוגל יש כמה שלבים:
1.סידור האתר מבינה טכנית שיהיה מתאים לסטנדרטים של גוגל
2.ביצוע מחקר ביטויים כדי לראות מה כדאי לקדם
3.הפקת תכנים מתאימים והכנסה שלהם לאתר לפי המחקר ביטויים
4.סידור התיאורים של האתר בגוגל
5.סריקה של האתר
6.בניית קישורים לאתר מאתרים אחרים
התהליך לוקח זמן של כמה חודשים ומעלה אבל הוא משתלם לטווח הארוך.
כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי לביצוע התהליך
מאת:מיכה ברק – בלוגר