למה צריך ייעוץ עסקי לעסק שלכם

אף אחד לא נולד בעל עסק. גם עסק קיים יכול פתאום ליפול מכל מיני סיבות.

אם אתם מקימים עסק או שהעסק שלכם מדשדש אתם צריכים ייעוץ עסקי איכותי שיעזור לכם להקים את העסק ולשפר את המצב.

ייעוץ עסקי כולל את כל מה שקשור בתפעול של העסק על מנת שיפעל נכון.

האם כדאי להקים חברה בע"מ או להיות עוסק מורשה?

זאת שאלה מרכזית בהקמת עסק. התשובה תלויה בהיבטים של מספר העובדים שיועסקו בעסק, היקף הפעילות הכספית, הגנה מפני תביעות (אם מדובר בעוסק מורשה אז הוא אישית נתבע), עלות תפעול החברה ועוד.

במקרים מסוימים עסק מוקם כעוסק מורשה ועם הזמן הוא הופך להיות חברה.

המיקום של העסק

אם העסק הוא חנות פיזית כדאי לחשוב טוב איפה למקם אותה. מיקום מרכזי עולה יותר בדמי השכירות אבל אם יש תנועה של אנשים לידו אז חלק מהם יכנסו ויקנו. עסקים מסוימים שימוקמו במיקומים צדדיים לא יראו לקוחות.

לעסק שמקבל קהל חשובה גם הגישה הפיזית שזה אומר חניה וזה אומר גם נגישות לנכים. בלי זה לא יגיעו לקוחות.

כדאי לחשוב גם על המיקום של המשרדים ושל המחסנים של העסק. אם למשל מדובר בעסק שעושה משלוחים דרך האינטרנט אין סיבה למקם את המחסן שלו במקום יקר ומרכזי. כך גם את המשרדים.

גיוס עובדים לעסק

יש עסקים שזה רק אדם אחד שפועל בהם ויש עסקים שמעסקים עובדים. גיוס עובדים לא מתאימים עלול לגרום להפסדים ועוגמת נפש. כדאי לדעת מאיפה לגייס עובדים מתאימים, איך למיין אותם, איזה שכר לתת להם ואיך לתגמל אותם.

עבודה עם ספקים

כל עסק עובד עם ספקים מסוימים. ספקים הם אלה שקונים מהם סחורה באופן קבוע אם העסק עוסק במסחר, ספקים הם גם אלה שעושים את הפרסום של העסק וגם עורכי דין שמלווים את העסק, משרד רואה חשבון, חברות שנותנות שירותים שונים  ועוד.

כדאי לדעת איך לבחור ספק לעסק, איזה הסכמים כדאי לעשות איתו ואם צריך אז גם להחליף אותו.

פרסום ושיווק העסק

כדי שעסק יתקיים הוא צריך שיגיעו אליו לקוחות. יש הרבה מאוד דרכים לשיווק ופרסום ולא כל דרך מתאימה לכל עסק.

פרסום העסק יכול להיות על שלטי חוצות, שלט על העסק אם הוא עסק פיזי, שילוט רכבים של העסק, פרסום מודעות בעיתונים, פרסום על ידי יחסי ציבור בתוכניות טלוויזיה, קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל

 

 

העובדים והספקים של העסק הם הלב